APTA
  • HOME
    • OUR SERVICES
    • EXECUTIVE SEARCH
    • INTERIM MANAGEMENT
    • INDUSTRIES & SEGMENTS
  • YOUR CAREER
    • YOUR CAREER / NON PUBLIC RECRUITMENTS
    • Communications Manager
    • YOUR CAREER / PUBLIC RECRUITMENTS
  • OUR PHILOSOPHY
    • PROFESSIONAL CODE OF ETHICS & OFF LIMIT
    • APTITUDE & TALENT
    • PROFESSIONAL & PERSONAL
    • METHODOLOGY
    • DIVERSITY & INCLUSION
    • Assessment
  • ABOUT US
    • Pride
    • Happy Easter 2020 - Talent and creativity are the best prerequisites
    • Dream Crazier
    • Agenda 2030
    • NIKE - OVER FIVE THOUSAND WOMEN FUEL THE BETTER FOR IT MOVEMENT IN STOCKHOLM #betterforit
    • Mentoring
    • OUR NETWORK
+46 - 70 98 96 000

LIVLY – COO / CEO to be (Stockholm) ​
- Vänligen notera att det är en konfidentiell rekryteringsprocess -

LIVLY är ett snabbt växande varumärke med sitt ursprung i Stockholm. Sedan starten har LIVLY’s mål varit att skapa barnkläder i högsta kvalité från nyfödd upp till 8 år. Idag finns LIVLY i alla världsdelar och har sina flagships butiker i Stockholm och New York.  Som COO (CEO to be)  vid  LIVLY kommer du att driva, leda och utveckla ditt team vidare inom expansion och försäljning. Du kommer att vara spindeln i nätet och vara ansvarig för den dagliga driften på LIVLY. 

För att trivas i rollen tror vi att du är / har:
  • Lösningsorienterad och motiveras av lönsamhet och expansion. 
  • Strukturerad och utifrån tillväxtmål och varumärke fokuserar på resultatet.
  • Möjlighet se potentiella risker och följer upp de ekonomiska följderna av egna aktiviteter.
  • En positiv och passionerad lagspelare med god förmåga att kommunicera och förmedla dina tankar och idéer till teamet.
  • Bekväm i sociala sammanhang.
  • Förståelse och kan analysera komplexa frågor och problem snabbt, göra förnuftiga och rationella bedömningar.
  • Affärssinne och god förhandlingsförmåga.
  • Ett brett nätverk och drar gärna nytta av det.
  • Prestigelös, flexibel och inte rädd för att kavla upp armarna för att rycka in där det behövs. 
  • Entreprenörsanda och är motiverad att genomföra en tillväxtresa.  

Som COO (CEO to be)  vid LIVLY kommer dina arbetsuppgifter inkludera att:
  • Övergripande ansvara för verksamheten, inkluderande bla personal och återförsäljare globalt och att bygga upp och hantera ett globalt agentnätverk.
  • I nära samarbete med grundare Lisa Carrol arbeta fram strategier för nya utvecklingsmöjligheter- och expansionsplaner.
  • Ytterst ansvara för att försäljningsmål uppnås och presentera nya affärsutvecklingsområden för företaget.
  • Ansvara för kundförhandlingar- och avtalsskrivningar.
  • Ansvara för budget, prognos- och uppföljning till samtliga delar av återförsäljarledet.
  • Skapa och bibehålla goda relationer med samarbetspartners.
  • Tillsammans med grundarna vara en frontfigur för varumärket och kommunicera bolagets värderingar.

Vi tror att din erfarenhet och utbildning är:
  • Minst 3-5 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom Sales- eller Retail business.
  • Meriterande om du tidigare har arbetat med marknadsföring och är digital.
  •  Vana att arbeta med siffror. Universitetsutbildning med ekonomisk inriktning är meriterande men inget krav.
  • Flytande i engelska både skriftligt och muntligt.

Vänligen notera att det är en konfidentiell rekryteringsprocess 


Picture
ABOUT

Lisa Carrol, designer och fembarnsmamma, drömde om att starta ett barnklädesmärke som erbjöd endast det mjukaste små kläder fast med sin personliga twist. Lisa kunde aldrig tro att hennes dröm skulle komma att bli ett märke välkänt av föräldrar runt om i hela världen. LIVLY skapades 2011 efter att hennes tvillingar, Liv och Lilly, föddes prematura. Deras hud var, likså många nyföddas, otroligt känslig. Efter flertal tips om den peruanska Pima bomullen som skulle vara extra skonsam mot bebisars hud, bestämde sig Lisa för att åka till Peru. Efter många turer fram och tillbaka, besök hos flertal fabriker, återförsäljare och bomullsfält visste Lisa vad det var hon ville göra. Hon designade vad hon trodde på, en bebis måste-ha-gardrob; en kollektion med mjuka bebiskläder blandat med jersey och cashmere, vilket snart skulle fånga uppmärksamheten hos både publik och press.

På Kungliga Dramaten i Stockholm väcktes Lisas intresse för print, färger och former. En plats där Lisa spenderade mycket tid av sin barndom tillsammans med sin kostymör till moster. Flera år senare kom Lisas dröm att bli verklighet när hon öppnade upp sin första butik i Stockholm. Hennes vision var att ta barnen till en drömvärld fylld av sköna kläder med unika print.

Sedan start har LIVLY expanderat runt om i världen men mottot har alltid varit densamma, LIVLY har aldrig kompromissat på sin exceptionella kvalité eller sitt öga för detaljer. Med lekfulla print, unika färgkombinationer och drömlika accessoarer, lovar LIVLY att alltid leverera de mjukaste barn och babykläderna.

Lisa har blivit utnämnd till årets designer av en de mest publika priserna i Sverige. Lisa och LIVLY har varit omskrivna i ett flertal världsledande tidningar så som, Vouge, Bazar, Milk och Elle. Vad man en letar efter- lekfulla vardagskläder, festkläder med det lilla extra eller den perfekta gåvan- så har LIVLY det. Bebisar får mysa runt i den mjuka och sköna pima bomullen samtidigt som flickor från nyfödd upp till åtta år får möjligheten att bära LIVLYs signatur kappor, klänningar och cashmere cardigans. LIVLY har 3 butiker runt om i världen, 5 shop-in-shops, 2 flagship butiker i Stockholm och en i New York. LIVLY finns även med sitt sortiment på varuhus runt om i världen, så som Selfridges i London och Barneys i New York.

​THE DESIGN PROCESS

I LIVLYs studio flödar kreativiteten konstant. Bland färgpaletter, tyger och prover skapas hela tiden den kommande kollektionen för de allra minsta. De som har besökt LIVLY beskriver det som en drömvärld där barnens tankar inte har några gränser. LIVLY är känt för att skapa drömlika illustrationer som anmärker sig. Designern Lisa Carrol utforskar alltid nya territorium för att kunna ge varje outfit en extra touch av kärlek. Allt som görs hos LIVLY har alltid ett syfte att kunna förbättra världen och livet för de allra minsta. 

Picture



​OUR LOVE STORY- PIMA COTTON

Resan till att idag kunna leverera den högsta kvalitén av bebiskläder startade med en rekommendation från en pediatriker. Efter en lång, desperat och utmattande utmaning att hitta vad som skulle kunna bota de allra minstas hud från eksem och andra utslag begav sig Lisa till landet som är känt för att producera den mjukaste bomullen- Peru. Här besökte hon bomullsfält och Peruanska marknader där hon fann den handplockade Pima Bomullen.

​Nyfödda bebisar har en hud som är uppemot 10 gånger mer känsligt än en vuxens. Från det att din bebis utvecklas från ett embryo till ett spädbarn under 9 månader, så kan det ta uppemot 12 månader för deras hud att utvecklas färdigt.

Det peruanska sättet att producera den handplockade Pima Bomullen är en upplevelse i sig och långt ifrån den massproduktion som vanligtvis används idag. Grundaren Lisa Carrol driv av att producera de finaste och renaste kläderna gjorde att hon ville vara delaktig hela vägen från sketch till att plagget tillslut hängde på galge i butik. Redan efter hennes första resa till Peru stod hon fast vid sitt beslut: Lisa skulle starta ett barnklädesmärke som enbart erbjuder det mjukaste till alla bebisar, barn och mammor runt om i världen.


Människors hud är gjord i två lager- det understa laget heter dermis och det översta epidermis. Din bebis epidermis är extra tunt och inte fullt utvecklat något som gör att deras hud är extra känsligt. På grund utav detta räcker det inte enbart med baby olja och olika lotions utan vikten på bra kläder är också extremt betydelsefullt. Detta var fallet för vår mamma och designer, Lisa Carrol, och hennes älskade prematurfödda tvillingflickor, Liv och Lilly, och därmed starten för LIVLY.

Picture
Picture
Picture
Läs mer om LIVLY på https://www.livlyclothing.se 
Picture

Location

Östermalmstorg 1,  Stockholm

Professional & Personal

APTA is a true  professional services firm, passionately devoted to the  success of our clients and our candidates , ethical in our actions, and meticulous in our methods. Doing what is right is at the heart of how we work.

APTA develops deep and meaningful knowledge of the challenges of our clients and candidates, offers honest guidance and provides true support. 

We believe nurturing  long-term relationships with our clients and candidates allows us to better understand your needs, be positively proactive, and stay practically focused on what really matters​​.

Contact Us

Picture
  • HOME
    • OUR SERVICES
    • EXECUTIVE SEARCH
    • INTERIM MANAGEMENT
    • INDUSTRIES & SEGMENTS
  • YOUR CAREER
    • YOUR CAREER / NON PUBLIC RECRUITMENTS
    • Communications Manager
    • YOUR CAREER / PUBLIC RECRUITMENTS
  • OUR PHILOSOPHY
    • PROFESSIONAL CODE OF ETHICS & OFF LIMIT
    • APTITUDE & TALENT
    • PROFESSIONAL & PERSONAL
    • METHODOLOGY
    • DIVERSITY & INCLUSION
    • Assessment
  • ABOUT US
    • Pride
    • Happy Easter 2020 - Talent and creativity are the best prerequisites
    • Dream Crazier
    • Agenda 2030
    • NIKE - OVER FIVE THOUSAND WOMEN FUEL THE BETTER FOR IT MOVEMENT IN STOCKHOLM #betterforit
    • Mentoring
    • OUR NETWORK