Digital Strategi - Inbound Project Manager, Outbound Project Manager & Digital Change Manager (Stockholm)
På uppdrag av Digital Strategi söker APTA flera viktiga roller till Digital Strategi’s kontor på Vasagatan (Stockholm) :
Om Digital Strategi
Digital Strategi Skandinavien hjälper traditionella branscher med att lyckas med sin digitala transformation i syfte att driva försäljning. Digital Strategi gör det genom att erbjuda strategi- och genomförande, upplärning och överlämning. Digital Strategi’s grundtro är att den digitala strategin är en central del i marknadsförings- och säljprocessen och att den är allt för central för att ett företag inte ska ”äga” den internt. Digital Strategi’s mål är därmed att hjälpa företagen till att snabbt få den digitala försäljningen att fungera, lära upp och lämna över. Digital Strategi växer kraftigt och just nu letar APTA senior förstärkning till Digital Strategi ’s konsultteam.
Läs mer om Inbound Marketing, Outbound Marketing och Digital Strategi's arbetssätt, längre ner.
(1) Inbound Project Manager(s)
Vem är du ?
Den vi söker som Inbound Project Manager till Digital Strategi har arbetat med att driva och leda inbound-projekt för klienters räkning där du har dokumenterad erfarenhet.
Du har framgångsrikt lett projekt och har erfarenhet av att leda och styra ett inboundprojekt från affärsplanering till praktisk exekvering. Du kan sätta samman och kravställa på kompetenser för att genomföra arbete i hela inboundkedjan och du är van att rapportera mot beställare.
Vad får du?
Hos Digital Strategi får du fria händer att vara med att forma och utveckla Digital Strategi’s inboundverksamhet. Du får vara med i att också utveckla ett växande företag med en mycket spännande affärsidé. Du får chansen att bli en nyckelspelare och en av företagets kulturbyggare.
Vad är det du skall göra?
På Uppdrag av Digital Strategi söker APTA en teamspelare och en kulturbärare som vill vara med i att bygga och utveckla ett bolag i tillväxt. Du värnar Digital Strategi affär och drivs av att säkra kvalitet och leverans gentemot kunden. Du har alltid kundens affärsnytta i fokus. Digital Strategi växer och vill att du skall växa med dem. Ledorden är ansvar, bygga och tillsammans.
I dessa rekryteringar samarbetar Digital Strategi med APTA För mer information eller för att skicka intresseanmälan (inkluderande CV och Cover Letter) kontakta Johan 0709896000 eller Malin 0707515911- eller maila direkt på contact@apta.se
(2) Outbound Manager
Huvudsakliga arbetsuppgifter, mål och ansvar som Outbound Manager
Äga kunds outboundaffär från ax till limpa (från trafikdrivande till antal leads via outboundkanalerna) under projektet vilket t.ex innefattar:
I dessa rekryteringar samarbetar Digital Strategi med APTA För mer information eller för att skicka intresseanmälan (inkluderande CV och Cover Letter) kontakta Johan 0709896000 eller Malin 0707515911- eller maila direkt på contact@apta.se
(3) Digital Change Manager
Några av dina arbetsuppgifter som Digital Change Manager
I dessa rekryteringar samarbetar Digital Strategi med APTA För mer information eller för att skicka intresseanmälan (inkluderande CV och Cover Letter) kontakta Johan 0709896000 eller Malin 0707515911- eller maila direkt på contact@apta.se
- Inbound Project Manager(s)
- Outbound Project Manager(s)
- Digital Change Manager(s)
Om Digital Strategi
Digital Strategi Skandinavien hjälper traditionella branscher med att lyckas med sin digitala transformation i syfte att driva försäljning. Digital Strategi gör det genom att erbjuda strategi- och genomförande, upplärning och överlämning. Digital Strategi’s grundtro är att den digitala strategin är en central del i marknadsförings- och säljprocessen och att den är allt för central för att ett företag inte ska ”äga” den internt. Digital Strategi’s mål är därmed att hjälpa företagen till att snabbt få den digitala försäljningen att fungera, lära upp och lämna över. Digital Strategi växer kraftigt och just nu letar APTA senior förstärkning till Digital Strategi ’s konsultteam.
Läs mer om Inbound Marketing, Outbound Marketing och Digital Strategi's arbetssätt, längre ner.
(1) Inbound Project Manager(s)
Vem är du ?
Den vi söker som Inbound Project Manager till Digital Strategi har arbetat med att driva och leda inbound-projekt för klienters räkning där du har dokumenterad erfarenhet.
Du har framgångsrikt lett projekt och har erfarenhet av att leda och styra ett inboundprojekt från affärsplanering till praktisk exekvering. Du kan sätta samman och kravställa på kompetenser för att genomföra arbete i hela inboundkedjan och du är van att rapportera mot beställare.
Vad får du?
Hos Digital Strategi får du fria händer att vara med att forma och utveckla Digital Strategi’s inboundverksamhet. Du får vara med i att också utveckla ett växande företag med en mycket spännande affärsidé. Du får chansen att bli en nyckelspelare och en av företagets kulturbyggare.
Vad är det du skall göra?
- Leda och utveckla inboundteamet avseende att föreslå och genomföra digitala lösningar hos kund som rör inbound-marknadsföring i 1a hand
- Tillsammans med ditt inboundteam sätta upp inboundprojekt baserat på kunds affärsutmaningar
- Definiera och utveckla vår inboundaffär avseende processer och innehåll både för större och mindre företag.
- Vara en lagspelare
- Föreslå nödvändiga strukturella förändringar samt kunna genomföra delar av projektet ibland tillsammans med 3e partsleverantörer
- Göra kundresor och definiera personas för kunds räkning (med hjälp av ditt team)
- Upprätta contentplaner och kravställa på innehållsproduktion (med hjälp av ditt team)
- Genomföra uppsättandet av digitala kanaler som epostmarknadsföring, content marketing (blogg/Twitter/…)
- Allt är inte förutbestämt – free thinking!
På Uppdrag av Digital Strategi söker APTA en teamspelare och en kulturbärare som vill vara med i att bygga och utveckla ett bolag i tillväxt. Du värnar Digital Strategi affär och drivs av att säkra kvalitet och leverans gentemot kunden. Du har alltid kundens affärsnytta i fokus. Digital Strategi växer och vill att du skall växa med dem. Ledorden är ansvar, bygga och tillsammans.
I dessa rekryteringar samarbetar Digital Strategi med APTA För mer information eller för att skicka intresseanmälan (inkluderande CV och Cover Letter) kontakta Johan 0709896000 eller Malin 0707515911- eller maila direkt på contact@apta.se
(2) Outbound Manager
Huvudsakliga arbetsuppgifter, mål och ansvar som Outbound Manager
- Bistå i framtagandet och ägarskapet till outbound-strategi för kunder
- Proaktivt utveckla kundens outboundaffär
- Välja och prioritera outboundkanaler efter projektbudget
Äga kunds outboundaffär från ax till limpa (från trafikdrivande till antal leads via outboundkanalerna) under projektet vilket t.ex innefattar:
- Målsättande för outboundarbetet och leverans mot mål
- Ansvar för estimatläggande och fortlöpande avvikelseansvar gentemot estimat samt, vid behov, estimatjustering
- Ansvar för att leads levereras i outboundkanalerna mot estimat
- Ansvar för att fortlöpande rapportera och hantera avvikelser
- Utarbetande och implementerande av arbetsstruktur för outboundarbetet
- Ansvar för scorecardet är upprättat och adekvat avseende outbound gällande kunden
- Proaktivt föreslå- och genomföra förbättringar avseende outboundaffären
- Införsäljning av vidare produktion och utveckling till kund kopplat till DSS affär.
- Säkerställa delaktighet och att involvera rätt resurser i upprättande av kanalstrategi och kanaluppsättning.
- Ansvarig för juniora kanalspecialisters leveranser in till projekt och, vid behov för projektet, coacha och stötta dem i deras arbete.
- Administrativt styra/driva/projektleda aktiviteter/micro-projekt-relaterade till satt outboundstrategi
I dessa rekryteringar samarbetar Digital Strategi med APTA För mer information eller för att skicka intresseanmälan (inkluderande CV och Cover Letter) kontakta Johan 0709896000 eller Malin 0707515911- eller maila direkt på contact@apta.se
(3) Digital Change Manager
Några av dina arbetsuppgifter som Digital Change Manager
- Sätta upp inbound- och outboundprojektbaserat på kunds affärsutmaningar
- Föreslå nödvändiga strukturella förändringar samt sätta upp relevant team av kompetenser för att genomföra projekt
- Kravställa på produktion av hemsidor, landningssidor, e-postmarknadsföring mm
- Projektleda digitala transformationsprojekt och arbeta med strategi och implementationav digitala lösningar hos kund i nära samarbete med inbound- och outbound manager
- Agera som brygga mellan Digital Strategi’s vision och Digital Strategi’s leverans ut mot kund och leva Digital Strategi ’s värderingar; kunskap, kreativitet och affärssinne
- Arbeta med resursöverblick och kravställning i de projekt du äger
- Koordinera och projektledauppsättandet av digitala kanaler och kampanjer via epostmarknadsföring, affiliation, sociala medier mm för kunds räkning med hjälp av ditt team.
- Kravställa i uppsättande av konverteringsmål samt bistå i utvärdering och analys av mätdata för kunds räkning
- Leda projektteamet strategiskt och operativt på plats ute hos kund
- Arbeta med strategisk konsulting kring digitala processer och bemanning mot beställande kunds ledningsgrupp
- Med målsättning att ha en central roll i Digital Strategi´s ledningsgrupp
I dessa rekryteringar samarbetar Digital Strategi med APTA För mer information eller för att skicka intresseanmälan (inkluderande CV och Cover Letter) kontakta Johan 0709896000 eller Malin 0707515911- eller maila direkt på contact@apta.se
Vad är Inbound Marketing?
Inbound Marketing är ett samlingsnamn för en helhetsstrategi där all nätkommunikation anpassas efter de kunder som ditt företag vill nå och var i en kundresa de just nu befinner sig. Inbound Marketing handlar om att få potentiella kunder att vända sig till dig, snarare än att dina marknadsföringsåtgärder kämpar för deras uppmärksamhet.
Strategin går ut på att skapa och dela innehåll med omvärlden. Genom att skapa innehåll specifikt utformat för att tilltala dina drömkunder, attraherar Inbound potentiella kunder med intresse för ditt företag och får dem att komma tillbaka för mer.
Inbound Marketing är skalbart och kan komma att innefatta delar som Content Marketing, Personas, Kundresor, Market Automation, Growth Driven Design, SEO och kampanjsidor.
Beprövad metod för den digitala eran
Inbound Marketing har länge setts som den effektivaste metoden att marknadsföra sina affärer på nätet. Det traditionella sättet att nå ut, Outbound Marketing, ger ofta en sämre träffsäkerhet och relevans. Dock är en kombination av de båda önskvärd om man vill maximera sin närvaro och nå ut med sitt budskap brett.
Inbound Marketing lägger fokus på att skapa kvalitetsinnehåll som lockar människor till ditt företag och produkt. Genom att matcha innehållet du publicerar med dina kunders intressen drar du trafik som du sedan kan konvertera, avsluta och tillfredsställa över tid.
Vad är Outbound Marketing?
Outbound Marketing är den traditionella marknadsföring som går ut på att genom annonser i tidningar och på webben, radio- och TV-reklam, kalla samtal, affischer mm, nå ut med sitt budskap till den breda massan och potentiella kunder. Många kan anse att den traditionella marknadsföringen är påträngande och avbrytande, men det finns sätt att styra budskapen mot din målgrupp, vilket gör den mera mottaglig. Det går till exempel att använda sig av affiliatenätverk, där annonsörer smidigt kan bestämma var de vill synas, och mot vilken målgrupp.
Det finns många modeord på marknaden, och det är lätt att göra processen både komplicerad och svåröverskådlig. Vårt huvudfokus ligger på tydlighet genom ett gediget förarbete, kunskap om såväl slutkund som produkt, samt ständiga analyser av data som ser till att både målgrupper och annonseringskanaler hela tiden är optimerade för att på bästa sätt ge investering för varje satsad krona.
Digital Strategi's arbetssätt
Digital Strategi utgår från din affär och verkligheten på vägen för att bedöma var du får bäst affärsmässig nytta av att arbeta via digitala kanaler. Digital Strategi hjälper dig att sätta mätbara mål och kan bemanna och genomföra projektet hos dig i samarbete med din personal. Digital Strategi hjälper dig även att kravställa på dina befintliga leverantörer för projektets räkning eller genom att bistå med nödvändig webb- och grafisk produktion.
Den digitala affären visar sig med tiden bli mer och mer affärskritisk för alla organisationer. Digital Strategi tror därför att alla företag ska äga den inne i sin egen organisation. Det innebär att Digital Strategi hjälper dig identifiera vilka kompetenser du måste ha i organisationen och vilka processer som måste finnas. Det betyder också att ett viktigt mål Digital Strategi har är att utbilda dig och din personal så att vi i slutet av projektet kan överlämna den fortsatta driften i era egna händer.
När det kommer till digital marknadsföring och produktion har Digital Strategi många års erfarenhet. Digital Strategi vet vad som fungerat tidigare, men de vet också att nya metoder ständigt utvecklas och att dessa måste testas och utvärderas om man ska fortsätta lyckas. Digital Strategi ser därför till att använda de senaste metoderna inom marknadsföring, strategi, produktion och design. Digital Strategi utvärderar alltid nyheter inom digitala området.
Inbound Marketing är ett samlingsnamn för en helhetsstrategi där all nätkommunikation anpassas efter de kunder som ditt företag vill nå och var i en kundresa de just nu befinner sig. Inbound Marketing handlar om att få potentiella kunder att vända sig till dig, snarare än att dina marknadsföringsåtgärder kämpar för deras uppmärksamhet.
Strategin går ut på att skapa och dela innehåll med omvärlden. Genom att skapa innehåll specifikt utformat för att tilltala dina drömkunder, attraherar Inbound potentiella kunder med intresse för ditt företag och får dem att komma tillbaka för mer.
Inbound Marketing är skalbart och kan komma att innefatta delar som Content Marketing, Personas, Kundresor, Market Automation, Growth Driven Design, SEO och kampanjsidor.
Beprövad metod för den digitala eran
Inbound Marketing har länge setts som den effektivaste metoden att marknadsföra sina affärer på nätet. Det traditionella sättet att nå ut, Outbound Marketing, ger ofta en sämre träffsäkerhet och relevans. Dock är en kombination av de båda önskvärd om man vill maximera sin närvaro och nå ut med sitt budskap brett.
Inbound Marketing lägger fokus på att skapa kvalitetsinnehåll som lockar människor till ditt företag och produkt. Genom att matcha innehållet du publicerar med dina kunders intressen drar du trafik som du sedan kan konvertera, avsluta och tillfredsställa över tid.
Vad är Outbound Marketing?
Outbound Marketing är den traditionella marknadsföring som går ut på att genom annonser i tidningar och på webben, radio- och TV-reklam, kalla samtal, affischer mm, nå ut med sitt budskap till den breda massan och potentiella kunder. Många kan anse att den traditionella marknadsföringen är påträngande och avbrytande, men det finns sätt att styra budskapen mot din målgrupp, vilket gör den mera mottaglig. Det går till exempel att använda sig av affiliatenätverk, där annonsörer smidigt kan bestämma var de vill synas, och mot vilken målgrupp.
Det finns många modeord på marknaden, och det är lätt att göra processen både komplicerad och svåröverskådlig. Vårt huvudfokus ligger på tydlighet genom ett gediget förarbete, kunskap om såväl slutkund som produkt, samt ständiga analyser av data som ser till att både målgrupper och annonseringskanaler hela tiden är optimerade för att på bästa sätt ge investering för varje satsad krona.
Digital Strategi's arbetssätt
Digital Strategi utgår från din affär och verkligheten på vägen för att bedöma var du får bäst affärsmässig nytta av att arbeta via digitala kanaler. Digital Strategi hjälper dig att sätta mätbara mål och kan bemanna och genomföra projektet hos dig i samarbete med din personal. Digital Strategi hjälper dig även att kravställa på dina befintliga leverantörer för projektets räkning eller genom att bistå med nödvändig webb- och grafisk produktion.
Den digitala affären visar sig med tiden bli mer och mer affärskritisk för alla organisationer. Digital Strategi tror därför att alla företag ska äga den inne i sin egen organisation. Det innebär att Digital Strategi hjälper dig identifiera vilka kompetenser du måste ha i organisationen och vilka processer som måste finnas. Det betyder också att ett viktigt mål Digital Strategi har är att utbilda dig och din personal så att vi i slutet av projektet kan överlämna den fortsatta driften i era egna händer.
När det kommer till digital marknadsföring och produktion har Digital Strategi många års erfarenhet. Digital Strategi vet vad som fungerat tidigare, men de vet också att nya metoder ständigt utvecklas och att dessa måste testas och utvärderas om man ska fortsätta lyckas. Digital Strategi ser därför till att använda de senaste metoderna inom marknadsföring, strategi, produktion och design. Digital Strategi utvärderar alltid nyheter inom digitala området.