2xCEO appointments
Sofia & Linus
APTA carried out successful CEO appointments at both the Design Agency BAS ID, and at the merger of the Advertising Agencies Volt and Familjen (publicly announced in Resume fourth quarter of 2023). At BAS, APTA also carried out the recruitment of the New Business Director and Account Manage.
Besides that; successful recruitments of CFO, Head of Business Control, Business Controller and Financial Controller were carried out at a Stockholm based company owned by EQT. Read more in the links below.
APTA always strives to take care of our clients’ business in the absolute best way, and is very glad to announce a New Assignment of Brand Director / Strategist to a new client.
(1) Mats Eriksson, Sofia Austern Björkman, Henrik Stampe. Volt och Familjen går ihop: ”Vi kommer ha ett starkare erbjudande”
Volt och Familjen kommer bli ett bolag och kommer att ledas av Familjens förre vd – och Volts nuvarande vd Sofia Austern Björkman. Nu är tanken att ta upp kampen mot nätverken.
– Vi kommer att ha ett bredare och starkare erbjudande och när vi kommer upp i den här storleken, säger hon till Resumé.
Konsolideringstrenden fortsätter när byråer både vill erbjuda bredd och spets. Allt för mindre byråer har genom åren slukats av nätverken för de åtråvärda synergieffekterna.
Volt och Familjen går ihop: ”Vi kommer ha ett starkare erbjudande”
www.resume.se/affarer/byraer/volt-och-familjen-gar-ihop-vi-kommer-ha-ett-starkare-erbjudande/
(av Joakim Wedholm [email protected] & Hannes Dükler [email protected])
(2) Linus Backemar övertar Nils Tunebjers roll som vd för Bas ID. Närmast kommer han från en roll som affärsutvecklingsdirektör på Fazer Group.
Bas ID har rekryterat Linus Backemar som ny vd. Tidigare vd Nils Tunebjer kommer att vara fortsatt huvudägare i den strategiska varumärkes- och designbyrån och ska framöver axla rollen som arbetande styrelseordförande.
Linus Backemar kommer närmast från Fazer Group där han varit affärsutvecklingsdirektör. Dessförinnan har han bland ansvarat för strategiteamet på Lynxeye och arbetat som marknadschef för mat på Unilever.
– Med en stor förståelse för hur man skapar starka varumärkesupplevelser i både fysiska och digitala miljöer har vi ett viktigt perspektiv att bidra med i den komplexa värld vi lever i. Hos Bas ID finns en kompetens som är svårslagen när man behöver skapa varumärken som ska vara relevanta och intressanta i många olika sammanhang, plattormar och kanaler och med lösningar som verkligen fungerar, säger Linus Backemar i ett pressmeddelande.
– Vi är så glada att kunna välkomna Linus och ser fram emot att fortsätta vår resa tillsammans med honom. Han har en genuin förståelse för den kommersiella affären vilket alltid har varit vårt största fokus här på Bas ID, säger Nils Tunebjer.
(3) Senior strateg och partner Emilie Camén
(4) Projektledare Johanna Larsson
Vd-byte på Bas ID - Linus Backemar tar över
https://www.resume.se/alla-nyheter/folk-pa-vag/vd-byte-pa-bas-id-linus-backemar-tar-over/
(av Joakim Wedholm [email protected] & Hannes Dükler [email protected])
Besides that; successful recruitments of CFO, Head of Business Control, Business Controller and Financial Controller were carried out at a Stockholm based company owned by EQT. Read more in the links below.
APTA always strives to take care of our clients’ business in the absolute best way, and is very glad to announce a New Assignment of Brand Director / Strategist to a new client.
(1) Mats Eriksson, Sofia Austern Björkman, Henrik Stampe. Volt och Familjen går ihop: ”Vi kommer ha ett starkare erbjudande”
Volt och Familjen kommer bli ett bolag och kommer att ledas av Familjens förre vd – och Volts nuvarande vd Sofia Austern Björkman. Nu är tanken att ta upp kampen mot nätverken.
– Vi kommer att ha ett bredare och starkare erbjudande och när vi kommer upp i den här storleken, säger hon till Resumé.
Konsolideringstrenden fortsätter när byråer både vill erbjuda bredd och spets. Allt för mindre byråer har genom åren slukats av nätverken för de åtråvärda synergieffekterna.
Volt och Familjen går ihop: ”Vi kommer ha ett starkare erbjudande”
www.resume.se/affarer/byraer/volt-och-familjen-gar-ihop-vi-kommer-ha-ett-starkare-erbjudande/
(av Joakim Wedholm [email protected] & Hannes Dükler [email protected])
(2) Linus Backemar övertar Nils Tunebjers roll som vd för Bas ID. Närmast kommer han från en roll som affärsutvecklingsdirektör på Fazer Group.
Bas ID har rekryterat Linus Backemar som ny vd. Tidigare vd Nils Tunebjer kommer att vara fortsatt huvudägare i den strategiska varumärkes- och designbyrån och ska framöver axla rollen som arbetande styrelseordförande.
Linus Backemar kommer närmast från Fazer Group där han varit affärsutvecklingsdirektör. Dessförinnan har han bland ansvarat för strategiteamet på Lynxeye och arbetat som marknadschef för mat på Unilever.
– Med en stor förståelse för hur man skapar starka varumärkesupplevelser i både fysiska och digitala miljöer har vi ett viktigt perspektiv att bidra med i den komplexa värld vi lever i. Hos Bas ID finns en kompetens som är svårslagen när man behöver skapa varumärken som ska vara relevanta och intressanta i många olika sammanhang, plattormar och kanaler och med lösningar som verkligen fungerar, säger Linus Backemar i ett pressmeddelande.
– Vi är så glada att kunna välkomna Linus och ser fram emot att fortsätta vår resa tillsammans med honom. Han har en genuin förståelse för den kommersiella affären vilket alltid har varit vårt största fokus här på Bas ID, säger Nils Tunebjer.
(3) Senior strateg och partner Emilie Camén
(4) Projektledare Johanna Larsson
Vd-byte på Bas ID - Linus Backemar tar över
https://www.resume.se/alla-nyheter/folk-pa-vag/vd-byte-pa-bas-id-linus-backemar-tar-over/
(av Joakim Wedholm [email protected] & Hannes Dükler [email protected])
(2) Linus Backemar övertar Nils Tunebjers roll som vd för Bas ID. Närmast kommer han från en roll som affärsutvecklingsdirektör på Fazer Group.
Bas ID har rekryterat Linus Backemar som ny vd. Tidigare vd Nils Tunebjer kommer att vara fortsatt huvudägare i den strategiska varumärkes- och designbyrån och ska framöver axla rollen som arbetande styrelseordförande.
Linus Backemar kommer närmast från Fazer Group där han varit affärsutvecklingsdirektör. Dessförinnan har han bland ansvarat för strategiteamet på Lynxeye och arbetat som marknadschef för mat på Unilever.
– Med en stor förståelse för hur man skapar starka varumärkesupplevelser i både fysiska och digitala miljöer har vi ett viktigt perspektiv att bidra med i den komplexa värld vi lever i. Hos Bas ID finns en kompetens som är svårslagen när man behöver skapa varumärken som ska vara relevanta och intressanta i många olika sammanhang, plattormar och kanaler och med lösningar som verkligen fungerar, säger Linus Backemar i ett pressmeddelande.
– Vi är så glada att kunna välkomna Linus och ser fram emot att fortsätta vår resa tillsammans med honom. Han har en genuin förståelse för den kommersiella affären vilket alltid har varit vårt största fokus här på Bas ID, säger Nils Tunebjer.
(3) Senior strateg och partner Emilie Camén
(4) Projektledare Johanna Larsson