Under 2019 har uppdrag rörande Digital, Innovation & Tech ökat
APTA's sex huvudfokusområden:
Under året har både uppdrag rörande Digital, Innovation & Tech-relaterade positioner i traditionella företag, och uppdrag i Digtiala, Innovativa & Tech-orienterade företag ökat; exempel på roller:
Under året har även efterfrågan och uppdrag rörande Advisory Services ökat (rörande främst Leadership)
Exempel på andra rekryteringar är:
Uppdragens karaktär är i huvudsak permanenta rekryteringar till expansiva företag. Under året har APTA även genomfört interims- uppdrag. Uppdragsgivare är i huvudsak svenska privatägda eller börsnoterade företag. Under året har uppdrag även genomförts direkt med internationella företags Headquarters (HQ).
APTA ”A Perfect Talent Acquisition” är:
APTA är baserat i Stockholm och samarbetar med lokala och internationella uppdragsgivare. Medarbetare och konsulter vid APTA har:
Under året har rekryteringsuppdragen, inkluderande både typ av position och uppdragsgivare, varit högt över förväntan och mycket kvalificerade och intressanta. Samtliga rekryteringsuppdrag har genomförts på ett framgångsrikt sätt och genererat en mycket hög kundnöjdhet. Flertalet av APTA’s uppdragsgivare är återkommande. En genomgående likhet är att flertalet uppdragsgivare befinner sig i en stark tillväxt och där den nye medarbetaren gör betydande skillnad i värde.
APTA följer normer för god yrkesetik och genomför samtliga rekryteringsprocesser i enlighet med APTA’s filosofi. Medarbetare och konsulter vid APTA följer APTA’s utarbetade strukturerade metod för att effektiv säkerställa Executive Search-processen och APTA’s värdegrund innehållande ”Professional & Personal” och ”Diversity & Inclusion”.
Utöver att alltid säkerställa det bästa urvalet av relevanta och kvalificerade kandidater; säkerställer APTA även alltid urval oberoende av ålder, kön, etnisk tillhörighet, religion, funktionshinder eller sexuell läggning. Under det fjärde året uppgick ex vis andelen rekryterade kvinnor 59% (2015: 66%, 2016: 58%, 2017: 61% 2018: 63%) och andelen män till 41% (2015: 34%, 2016: 42%, 2017: 39% 2018:37%)
APTA har några generella korta punkter om vår Filosofi och Metodologi ( & Assessment) som vi naturligtvis anpassar efter ev mer specialiserade uppdrag, se ex vis:
Happy Holidays 2019
För ytterligare information vänligen kontakta Johan Smith / [email protected] / +46709896000 / www.apta.se
About year 2018
- General Management & HR (ex vis Chief Executive Officer (CEO) / General Manager / Chief Operating Officer (COO) / Managing Director / Venue Manager / Interim CEO / Country Manager /European Chief Operating Officer)
- Finance (ex vis Chief Financial Officer (CFO) / Head of Financial Systems / Finance Manager / Business Controller / Financial Controller / Strategic Controller / Buyer)
- Business Development & Sales ( ex vis Global Sales Director / Strategist / Brand Manager / Commercial Director/ Head of Category Management / Category Manager / Director of Product Development & Production)
- Marketing, Communication & PR (ex vis Chief Marketing Officer (CMO) / Marketing Director /Head of Communication Nordic / Media Specialist / Public Affair / PR Consultant / Project manager PR / Digital Analyst)
- Innovation, Tech, E-Commerce & Digital (ex vis Head of Digital / VP Product Innovation / E-Commerce Manager / Head of Omni Channels / Digital Project Manager / Social Media Manager / Online manager / Digital Channel Manager
- Creative, Insights & Branding (ex vis Global Executive Creative Director Digital / Head of Studio / Sr Client Director Design & Digital / Brand Offering & Insights Director / Senior Brand Visual Identity Manager / Brand Manger)
Under året har både uppdrag rörande Digital, Innovation & Tech-relaterade positioner i traditionella företag, och uppdrag i Digtiala, Innovativa & Tech-orienterade företag ökat; exempel på roller:
- Innovation- & Produktutvecklingschef
- Director Accelerated Innovation
- AI Product Manager
- Product Manager Hardware
- Data Scientist
Under året har även efterfrågan och uppdrag rörande Advisory Services ökat (rörande främst Leadership)
Exempel på andra rekryteringar är:
- Group Digital Commerce Omnichannel Strategy Customer Experience,
- Global Sales Director
- Global Marketing Director
- Chief Financial Officer
- E-commerce Manager
- Global Content Marketing Manager
- CEO
Uppdragens karaktär är i huvudsak permanenta rekryteringar till expansiva företag. Under året har APTA även genomfört interims- uppdrag. Uppdragsgivare är i huvudsak svenska privatägda eller börsnoterade företag. Under året har uppdrag även genomförts direkt med internationella företags Headquarters (HQ).
APTA ”A Perfect Talent Acquisition” är:
- ett starkt affärsorienterat och kundfokuserat Executive Search-företag, som
- genomför strategisk, långsiktig och värdeskapande rekrytering; konsult- och interimslösningar; Advisory Services samt styrelsetillsättningar;
- på ledningsgrupps- / Management, och Director-nivå samt andra nyckelpositioner och styrelsemedlemmar
APTA är baserat i Stockholm och samarbetar med lokala och internationella uppdragsgivare. Medarbetare och konsulter vid APTA har:
- mångårig erfarenhet av strategisk rekrytering,
- hög affärsförståelse för APTA’s uppdragsgivares utmaningar och verksamhet, och
- djup och värdefull kunskap om APTA’s kandidaters bakgrund och karriärmål
Under året har rekryteringsuppdragen, inkluderande både typ av position och uppdragsgivare, varit högt över förväntan och mycket kvalificerade och intressanta. Samtliga rekryteringsuppdrag har genomförts på ett framgångsrikt sätt och genererat en mycket hög kundnöjdhet. Flertalet av APTA’s uppdragsgivare är återkommande. En genomgående likhet är att flertalet uppdragsgivare befinner sig i en stark tillväxt och där den nye medarbetaren gör betydande skillnad i värde.
APTA följer normer för god yrkesetik och genomför samtliga rekryteringsprocesser i enlighet med APTA’s filosofi. Medarbetare och konsulter vid APTA följer APTA’s utarbetade strukturerade metod för att effektiv säkerställa Executive Search-processen och APTA’s värdegrund innehållande ”Professional & Personal” och ”Diversity & Inclusion”.
Utöver att alltid säkerställa det bästa urvalet av relevanta och kvalificerade kandidater; säkerställer APTA även alltid urval oberoende av ålder, kön, etnisk tillhörighet, religion, funktionshinder eller sexuell läggning. Under det fjärde året uppgick ex vis andelen rekryterade kvinnor 59% (2015: 66%, 2016: 58%, 2017: 61% 2018: 63%) och andelen män till 41% (2015: 34%, 2016: 42%, 2017: 39% 2018:37%)
APTA har några generella korta punkter om vår Filosofi och Metodologi ( & Assessment) som vi naturligtvis anpassar efter ev mer specialiserade uppdrag, se ex vis:
- Our Philosophy
- Professional Code of Ethics
- Aptitude & Talent
- Professional & Personal
- Methodology / Finding Top Talents with APTA's Effective Executive Search
- Diversity & Inclusion
- Assessment
Happy Holidays 2019
För ytterligare information vänligen kontakta Johan Smith / [email protected] / +46709896000 / www.apta.se
About year 2018